FANDOM

Ty mała ździro!

Will Burrows, stojący na skraju Czeluści

Chyba raczej "wy małe zdziry".

Rebeka Druga

Ty mała suko!

Will Burrows, schwytany i torturowany przez Styksów w Ogrodzie Drugiego Słońca

Na razie. Ale myślę, że zanim z tobą skończę, awansuję na Wielką Sukę.

Rebeka Pierwsza

Bliźniaczki, nazywane też Rebeką Pierwszą i Rebeką Drugą - młode kobiety Styksów, należące do ich królewskiej rodziny. Dawniej udawały przybraną siostrę Willa Burrowsa. Główne antagonistki serii książek Tunele.

Twins.jpg

RasaEdytuj

Styksowie

RodzinaEdytuj

WyglądEdytuj

Bliźniaczki, jak można się spodziewać, są z wyglądu identyczne, dzięki czemu mogły udawać jedną Rebekę i wymieniać się. Jak każdy Styks, są szczupłe, mają ciemne włosy i oczy. Są też bardzo drobne, a ich skóra, z powodu wieloletniego przebywania w Górnoziemiu, przybrała śniady odcień. Po zakończeniu swojej misji i powrocie do Kolonii na stałe, noszą mundury Styksów. Po przybyciu do Głębi, zmieniają je na mundury Graniczników.

CharakterEdytuj

Anne murray-you are my sunshine02:44

Anne murray-you are my sunshine

Obie siostry są bardzo przebiegłe, dumne i okrutne. Nie cofają się przed niczym, byleby osiągnąć cel. Potrafią zabić bez dłuższego namysłu nie tylko wrogów, ale i własnych żołnierzy (Tunele: Spirala). Tak jak wszyscy Styksowie, mają poglądy rasistowskie, uważając swój lud za "Rasę Panów", jak to określiła Rebeka Pierwsza, a Górnoziemców mając za nic niewarte śmieci, zasługujące jedynie na śmierć. Bliźniaczki oraz reszta ich pobratymców odnoszą się też z pogardą do Kolonistów i, mimo pozorów, w ostatecznym rozrachunku traktując ich na równi z Górnoziemcami. Ich cechą charakterystyczną, głównie w dwóch pierwszych tomach serii (choć zostało to również ukazane pośrednio w czwartym), jest śpiewanie piosenki "Jesteś moim Słonkiem" (org. "You Are My Sunshine"), co bardzo irytuje, a nawet wytrąca z równowagi Willa. Obie siostry zostały także wyszkolone przez Styksów w aspekcie żołnierskim - są wręcz bezlitosne, jeżeli chodzi nawet o ich własne życie, jak zostało pokazane, gdy podejrzewały, że Elliott może wziąć którąś z nich na zakładniczkę - rozkazały wówczas swoim ludziom aby w takim wypadku strzelali, bez względu na koszty, byleby wypełnić zadanie, jakim było zdobycie fiolki z Dominium. Bliźniaczki cechują się także nienawiścią do wszystkich rebeliantów, szczególnie Willa, który wiele razy im umknął i przeszkadzał im w planach. Szczególną nienawiścią darzyła go Rebeka Pierwsza (patrz poniższy podpunkt).

Rebeka PierwszaEdytuj

Choć u bliźniaczek nie ma jednej siostry panującej, to widać że Rebeka Pierwsza była zimniejsza, oraz bardziej stanowcza i władcza niż jej siostra. Pomimo, iż obie siostry od samego początku chciały się pozbyć Willa, to w momencie, kiedy strzelił jej w brzuch w Tunele: Otchłań, Rebeka Pierwsza szczerze go znienawidziła. Już przy następnym spotkaniu, kiedy został schwytany przez Styksów, rozkazała zastosować na nim wymyślne tortury, jak zdjęcie mu koszuli i wystawienie na działanie promieni słonecznych (z jego albinizmem, a więc brakiem pigmentu w skórze i wrażliwością na promienie UV), czy spowodowanie rany ciętej na brzuchu maczetą. Zostało to równie wyraźnie pokazane w piątym tomie, gdy w Ogrodzie Drugiego Słońca spośród wszystkich obecnych tam rebeliantów, Rebeka Pierwsza chciała zastrzelić właśnie jego.

Rebeka DrugaEdytuj

Nieco bardziej uczuciowa niż jej siostra, chociaż nie widać tego zbyt wyraźnie, Rebeka Druga troszczy się o inne istoty. A właściwie tylko jedną - kapitana Johanna Franza. Było też widać, że, pomimo wcześniejszych deklaracji, że jest gotowa poświęcić siostrę dla wypełnienia zadania, Rebeka Druga bardzo martwiła się o ranną bliźniaczkę w Tunele: Bliżej i starała się ją uratować wszelkimi środkami. Jednak, tak jak Rebeka Pierwsza, jest przebiegła, a także okrutna i zabija z zimną krwią - przykładem wystrzelenie całej serii z magazynku prosto w plecy Doktora Burrowsa, którego notabene obie siostry zwykły nazywać Doktorem Burakiem.

PrzeszłośćEdytuj

Bliźniaczki należą do królewskiej rodziny Styksów. Mając dwa lata, zostały wysłane do górnoziemskiej rodziny Burrowsów, aby pilnować Willa Burrowsa. Miał on wywabić swoją matkę Sarę Jerome z ukrycia. Obie siostry były podmieniane przez Styksów, udając na zmianę córkę Burrowsów i siostrę Willa, oraz przyjmując górnoziemskie imię Rebeka. Prawdopodobnie, podczas gdy jedna siostra pozostawała w Górnoziemiu, druga była kształcona i szkolona zgodnie z zasadami oraz wymaganiami żołnierskimi i społecznymi Styksów. Efekty można zobaczyć w serii, np. kiedy jedna z Rebek wykazała się wytrzymałością na ból, nawet nie jęknąwszy, gdy siostra nastawiała jej ramię, które wypadło ze stawu. Również innym przykładem jest ich znajomość SPO.

FabułaEdytuj

TuneleEdytuj

Dwunastoletnia siostra Willa, córka dr Burrowsa. Opiekuje się domem. Po zniknięciu ojca i brata zamieszkuje w ciotką Jean. Po pewnym czasie okazuje się, że jest ona Styksem.

Tunele: GłębiejEdytuj

Przyrodnia siostra Willa. Sprowadza Sarę Jerome do Kolonii a następnie do Głębi. Później ku zaskoczeniu Willa okazuje się, że są dwie Rebeki – bliźniaczki. W finałowej scenie Rebeki zostają wciągnięte przez Sarę Jerome do Otchłani

Tunele: OtchłańEdytuj

Z następnej książki można wywnioskować, że bliźniaczką wysłaną do Chaty Marty jest Rebeka Druga (ta bliźniaczka, która zostaje z dr Burrowsem i Granicznikiem, sepleni z powodu połamanych zębów, a w czwartym tomie Rebeka Pierwsza mówi, że lekarz w Nowej Germanii mógłby się zająć właśnie jej zębami).

Tunele: BliżejEdytuj

Ponownie spotykamy bliźniaczki, kiedy wskakują do wody w momencie wybuchu spowodowanego przez Elliott. Rebeka Druga zatyka sobie i siostrze nosy, po czym, w ciągu przewidzianych 60. sekund, przemieszcza się i znajduje miejsce do chwili odpoczynku. Jednak moment później znów wyrusza, chcąc znaleźć pomoc dla rannej bliźniaczki. Po jakimś czasie znajduje ogromne miasto. Niedługo potem widzi na niebie czerwoną racę, zmieniającą kolor na czarną - jeden z sygnałów używanych przez Graniczników w SPO. Zdesperowana, szykbo używa dostępnych środków, aby odpowiedzieć oddziałowi, więc wywołuje pożar, do którego wykorzystuje benzynę, dzięki czemu dym jest cały czarny, a Granicznicy dostają swoją odpowiedź na sygnał. Później Rebeka Druga, niosąc na plecach ranną siostrę, trafia wreszcie do miasta, które widziała wcześniej. Kiedy zobaczyli ją pierwsi cywile, zostaje wezwany oddział złożonyh z ok. dwudziestu żołnierzy pod dowództwem młodego oficera. Rebeka Druga, wcześniej zauważywszy, że napisy (np. na szyldach) są po niemiecku, mówi do niego w tym języku, że jej bliźniaczka potrzebuje lekarza. Żołnierze są jednak czymś przerażeni, a gdy Rebeka Druga odwraca się, orientuje się, dlaczego - wreszcie dotarł czterdziestoosobowy oddział Graniczników. Dziewczyna znów chce coś powiedzieć młodemu oficerowi, jednak ten przerywa jej, twierdząc, że świetnie mówi po angielsku. Rebeka Druga mówi mu, że na najbliższych dachach został rozmieszczony oddział ich snajperów (reszta z oryginalnego, 50. osobowego oddziału wysłanego do Czeluści na poszukiwanie bliźniaczek), grożąc mu, żeby jego ludzie nawet nie myśleli o strzelaniu. Dodaje również, że za chwilę poprosi dwóch Graniczników, aby do niej podeszli, i że jeden z nich będzie sanitariuszem, który opatrzy jej siostrę, więc oddział młodego oficera ma nie strzelać, gdyż nie będzie to akt agresji ze strony Graniczników.

Tunele: SpiralaEdytuj

Ostatecznie Rebeka Pierwsza ginie w wybuchu jądrowym wywołanym przez Drake'a. Z kolei jej siostra przebywa wówczas razem z dziadkiem w kryjówce, gdzie, z martwych fragmentów Larw Wojowników, jakie udało im się ocalić, powstają Armagi.

Tunele: FinałEdytuj

Rebeka Pierwsza miła szansę przeżyć eksplozje bomby atomowej, ale jak stwierdził Jiggs została "Ofiarą Mody", gdyż była ubrana na czarno, a kolor ów przyciąga ciepło, więc dziewczyna została spalona. Rebeka Druga po śmierci siostry razem z Hermioną  przejęła władzę wśród Styksów. Coraz bardziej pochłaniała ją miłośc do kapitana Franza, który jak się okazało naprawdę ją kochał. Ostatecznie została przeniesiona przez Elliott  razem z resztą Styksów  do Ogrodu Drugiego Słońca , gdzie zostaje zabita przez wirus uwolniony tam pod koniec poprzedniej części.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki