FANDOM

17011 0-1-

Fa 223 Drache Angelis

Drache Angelis (Fa 223) - niemiecki śmigłowiec z czasów drugiej wojny światowej, używany w serii Tunele przez Armię Nowej Germanii.

WyglądEdytuj

Wyglądają jak samoloty transportowe Junkers, z przymocowanymi po bokach kadłuba śmigłami. Wirniki poruszają się w przeciwnych kierunkach, dzięki czemu nie potrzeba śmigła ogonowego.

WykorzystanieEdytuj

Trzecia Rzesza - Niemcy wykorzystywali Drache Angelis w Dywizjach Górskich, gdzie przewoziły sprzęt i ludzi, a także, chociaż słabo uzbrojone, stanowiły wsparcie ogniowe.
Drache

Esakarda Fa 223 na tle Drugiego Słońca

Nowa Germania - Wykorzystanie śmigłowców nie zmieniło się, chociaż teraz, zamiast klimatu górskiego, muszą stawiać czoła tropikom.

Załoga i wyposażenieEdytuj

Załoga Fa 223 składa się z pilota, nawigatora oraz strzelca pokładowego, zajmującego miejsce przy ciężkim karabinie maszynowym, zamontowanym przy wejściu do luku transportowego.

W luku transportowym może się zmieścić 12 w pełni wyposażonych żołnierzy.

Taki helikopter uzbrojony jest w jeden ciężki karabin maszynowy oraz posiada urządzenia radarowe z czasów drugiej wojny światowej.

FabułaEdytuj

Tunele: BliżejEdytuj

Fa 223 zostały użyte do desantu żołnierzy Nowej Germanii i Styksów na piramidy, gdzie znajdowali się Will, Elliott i dr Burrows.

Następnie jednym z nich Pułkownik Bismarck, wywiózł do dżungli Willa i Elliott.

Potem Styksowie przejęli całą flotę helikopterów. Był to początek przejęcia Armii Nowej Germanii.

Tunele: SpiralaEdytuj

Styksowie wykorzystali Drache Angelis do transportu swoich wojsk (Graniczników i członków Dywizji). Załogantami byli naświetleni Nowi Germanie.