FANDOM

17011 0-1-.jpg

Fa 223 Drache Angelis

Drache Angelis (Fa 223) - niemiecki śmigłowiec z czasów drugiej wojny światowej, używany w serii Tunele przez Armię Nowej Germanii.

WyglądEdytuj

Wygladają jak samoloty transportowe Junkers, z przymocowanymi po bokach kadłuba (na czymś w rodzaju kratownicy) śmigłami. Wirniki poruszają się w przeciwnych kierunkach, dzięki czemu nie potrzeba śmigła ogonowego.

WykorzystanieEdytuj

Trzecia Rzesza - Niemcy wykorzystywali Drache Angelis w Dywizjach Górskich, gdzie przewoziły sprzęt i ludzi, a także, chociaż słabo uzbrojone, stanowiły wsparcie ogniowe.

Nowa Germania - Wykorzystanie śmigłowców nie zmieniło się, chociaż teraz, zamiast klimatu górskiego, muszą stawić czoła tropikom.

Załoga i wyposażenieEdytuj

Załoga Fa 223 składa się z pilota, nawigatora oraz strzelca pokładowego, zajmującego miejsce przy ciężkim karabinie maszynowym, zamontowanym przy wejściu do luku transportowego.

W luku transportowym może się zmieścić 12 w pełni wyposażonych żołnierzy.

Taki helikopter uzbrojony jest w jeden ckm oraz posiada dość nowoczesne urządzenia radarowe.

FabułaEdytuj

Tunele: BliżejEdytuj

Fa 223 zostały użyte do desantu żołnierzy Nowej Germanii i Styksów na piramidy, gdzie znajdowali się Will, Elliott i dr Burrows.

Następnie jednym z nich Pułkownik Bismarck, wywiózł do dżungli Willa i Elliott.

Potem Styksowie przejmują całą flotę helikopterów. Był to początek naświetlania Armii Nowej Germanii.

Tunele: SpiralaEdytuj

Styksowie wykorzystują Drache Angelis do transportu swoich wojsk (Graniczników i członków Dywizji). Załogantami są nadal Nowi Germanie, jednak teraz są naświetleni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki