FANDOM

Faza - pierwsza część książki Tunele: Spirala.

Rozdział pierwszyEdytuj

Pułkownik Bismarck budzi się w londyńskim banku. Nic nie pamięta, z wyjątkiem fioletowego światła. Obezwładnia policjanta kręcącego się po budynku i przebiera w jego kombinezon. Po wyjściu z banku Bismarck zdejmuje strój policjanta i kradnie BMW. Wiedziony przez GPS, jedzie w głąb miasta.

Rozdział drugiEdytuj

Will i Chester biegają po posiadłości Parry'ego i spotykają Starego Wilkiego i jego wnuczkę Stephanie. Potem wracają do domu.

***

Jenny Grainger wybiera się do Palais Garnier w Paryżu, gdzie przybywa również prezydent Francji. Kiedy zaczyna się spektakl, kobieta biegnie w stronę prezydenta i detonuje bombę ukrytą wewnątrz siebie. Wybuch zabija ponad 20 osób na widowni i ochroniarza prezydenta, który powstrzymał Jenny przed dotarciem do swego celu.

***

Drake rozmawia z Charliem, swoim znajomym immunologiem.

Rozdział trzeciEdytuj

Bliźniaczki dojeżdżają samochodem kierowanym przez kapitana Franza do strefy przemysłowej Slough. Jest tam już Stary Styks, który mówi im, że to właśnie tam dokonuje się masowych naświetleń i wszczepień bomb.

***

Drugi Oficer znajduje na ulicy małego charta. Potem dociera do domu. Eliza proponuje mu, aby porozmawiał ze Styksami.

***

Parry wyjaśnia zgromadzonym w jego gabinecie, jak Styksowie "produkują" ludzi-bomby. Otóż wycinają im część narządów i w miejsce ich wstawiają sztuczne organy z substacjami, które po zmieszaniu eksplodują. Wtedy pojawia się Drake z pułkownikiem Bismarckiem.

***

Bartleby i Colly polują w lesie. Nagle napotykają Graniczników, z których jeden zabija Bartleby'ego.

Rozdział czwartyEdytuj

Drugi oficer patroluje Jaskinię Północną. Znajduje pobitego policjanta i trzy ciała: Cresswella, Graysona i Heraldo Walsha. Za plecami policjanta pojawia się Granicznik, który zakazuje mu jakiegokolwiek śledztwa w sprawie ciał, czy nawet usunięcia ich z bruku. Funkcjonariusz wie, że to Styks zastrzelił Kolonistów. Mimo wszystko usuwa mu się z drogi. Po powrocie do domu, jego matka opowiada mu przy obiedzie o tym, jak Styksowie wyprowadzili Smithów spod dwudziestki trójki. Nagle policjant znajduje w swoim gulaszu oko swojego małego charta.

***

Drake zapoznaje chłopców ze swoimi znajomymi. Najpierw odwiedzają kapitana Sweeneya, który okazuje się mieć superwyczulone zmysły przez specjalne obwody w swoim mózgu. Następnie poznają prof. Danfortha, który zbudował antidotum na Ciemne Światło. Używają go, by zupełnie oczyścić Drake'a, Willa i Chestera z działania Ciemnego Światła.

Rozdział piątyEdytuj

Will, Chester i pani Burrows poszukują Bartleby'ego. Niestety, bez skutku.

***

Oczyszczono wszystkich (prócz Parry'ego, pani Burrows i Jiggsa) na terenie posiadłości.

***

Chłopcy podczas szukania Łowcy spotykają Stephanie. Narzeka ona na to, że nie może pójść na imprezę w Londynie. Następnie pyta się Willa i Chestera, do jakiej szkoły chodzą. Will okłamuje dziewczynę, mówiąc, że obaj chodzą do szkoły hajfeld w Szwajcarii, oraz że Chester jest mistrzem olimpijskim w narciarstwie.

***

Elliott odkrywa, że Chester został Naświetlony tak, by nieświadomie wykonywał telefony na specjalnie zakodowany w jego głowie numer, informujące o położeniu zamku Parry'ego.

Rozdział szóstyEdytuj

Granicznicy atakują posiadłość Parry'ego. Wszyscy uciekają z kwatery tajnymi tunelami. Will, Sweeney i Drake odciągają Styksów, aby reszta mogła odjechać.

***

Drake napotyka na swojej drodze panią Rawls. Okazuje się, że to "zasadzka" Eddiego i jego zaufanych żołnierzy. Styks przeprasza Willa za śmierć Bartleby'ego. Granicznik, który go zabił wysadza się w powietrze (popełnia seppuku?). Wtedy Drake uderza Eddie'go dwa razy, raz za Naświetlenie jego samego, drugi za Naświetlenie Chestera. Styks chce opowiedzieć im o tajemniczej Fazie...

***

Bliźniaczki spotykają się w hali z innymi kobietami Styksów: Hermioną, Vane i panią major. Rozpoczynają one Fazę. Z ich pleców przebijają się czarne, owadzie odnóża, a z ich gardeł wysuwają się pokładełka do składania jaj.

Rozdział siódmyEdytuj

Eddie opowiada o procesie wylęgania się Graniczników z jaj. Ponoć Styksowie upodobnili się do ludzi dopiero w plejstocenie. Potem pokazuje zebranym Księgę Proliferacji, w której znajduje się opis poprzedniej Fazy w XV wieku, na ziemiach pewnego wołoskiego księcia, który zapewnił im bezpieczne miejsce na przeprowadzenie Fazy oraz zapas ludzkich ciał. Jednakże Vlad zmienił zdanie i rozkazał pozabijać Styksów, a ich ciała spalić. Co gorsza, dowiadują się też, że Granicznicy mogą się rozmnażać...

Rozdział ósmyEdytuj

Do hali Slough dostarczane jest mięso i Nowi Germanie. Wygłodniałe kobiety Styksów zjadają wszystko.

***

Chester, Stephanie, Elliott i Parry docierają do celu. Jest nim Kompleks, nieużywany schron zbudowany przed I wojną światową dla arystokracji i królowej angielskiej. Mieszka tam jedynie sierżant Finch, który każe im podpisać ustawę o tajemnicy rządowej. Danforth podłącza do schronu telewizję, a w CNN spiker podaje informację o ataku terrorystycznym na Kapitol, dokonanym przez Bena Wilbrahamsa. Przez to wydarzenie antybrytyjski nastrój nasila się w Ameryce do niesłychanego stopnia. Jak podsumowuje Parry, Styksowie dopilnowali, aby Wielkiej Brytanii nie udzielono pomocy.

Rozdział dziewiątyEdytuj

Eddie pokazuje w Księdze drzeworyt przedstawiający Armagi - przerażające monstra potrafiące się dostosować do każdych warunków. Kiedy wychodzą z hummera, Sweeney rozkazuje Granicznikom wykopać porządny grób dla Bartleby'ego. Drake wyciąga z kieszeni kieszonkową wersję oczyszczarki. Oczyszczają z jej pomocą panią Rawls.

***

Drugi Oficer spotyka swojego szefa, który został pobity przez... 90-letnią więźniarkę Gappy Mulligan. Zszokowany policjant pada na krzesło. Po chwili podnosi się, świadom, że usiadł bez pozwolenia, ale Pierwszy Oficer powstrzymuje go, zwracając się do niego po imieniu (co jest niedozwolone - nawet rodzina ma zwracać się do policjanta per 'policjancie'). Powiadamia go, że Kolonia stoi na skraju anarchii oraz że zaczynają znikać policjanci. Jeden z nich był w Północnej Jaskini. Zdenerwowany Patryk rusza na północ. W swoim domu zastaje swoją matkę i siostrę, ukrywające się w składzie z węglem. Ukryły się tam przed Styksami. Potem idzie do celu swej wędrówki. Całe miasto jest spalone. Policjant odnajduje zostawiony tu nadajnik Drake'a. Włącza go i zakopuje z powrotem.

Rozdział dziesiątyEdytuj

Wszyscy spotykają się w Kompleksie. Chester z radością przyjmuje wieść o odnalezieniu jego matki. Nie wszyscy się jednak cieszą - Elliott ze złością i karabinem w ręku biegnie w stronę Eddiego.

KONIEC CZĘŚCI PIERWSZEJ

Następna częśćEdytuj

Zawierucha

Więcej z Fandomu

Losowa wiki