FANDOM

Kolonia - podziemne miasto założone przez Sir Gabriela Martineau w XVIII wieku i zbudowane przez oddaną mu sektę religijną, z której wywodzą się dzisiejsi mieszkańcy.

DemografiaEdytuj

XVIII - XXI wiekEdytuj

Miasto było zamieszkane w niemal 100 % przez Kolonistów, izolacjonistyczną i ksenofobiczną grupę. Kolonijnym rodzinom służyli górnoziemscy służący tacy jak Terry Watkins, porwani za nieświadome dążenie w stronę lub dotarcie do podziemnego miasta. Zdarzało się też - choć niezwykle rzadko - potomstwo pary mieszanej (Kolonista/tka i Styks/kobieta Styks). Takich ludzi nazywa się w Kolonii "kundlami".

2008Edytuj

Po odkryciu Ogrodu Nowego Słońca i zniewoleniu Nowej Germanii przy użyciu ciemnego światła ulice Kolonii na kilka miesięcy wypełniają się widokiem maszerujących żołnierzy z wewnętrznego świata. Poddawani są oni ciężkiemu szkoleniu, mającemu na celu przyzwyczajenie ich do normalnej grawitacji. Część z nich zostaje wysłana na powierzchnię.

Po 2008Edytuj

Następuje Odkrycie. Podziemne miasto jest zalewane górnoziemcami.

PołożenieEdytuj

Gdzieś pod Anglią, niedaleko Londynu. Graniczy z Ćwiartką, Labiryntem prowadzącym do Wiecznego Miasta i Jaskinią Południową, w której żyją i mieszkają Styksowie.

Ustrój politycznyEdytuj

Kolonią rządzili Styksowie oraz Rada Gubernatorów izolując jej mieszkańców od powierzchni. Po odejściu "białych szyj" (jak Koloniści nazywali Styksów) w 2008 władza została przejęta przez lud.

WyglądEdytuj

Po obu stronach drogi stały rzędy budynków, nad nimi zaś po ścianach jaskini biegły niezliczone ceglane przewody, przypominające nabrzmiałe (...)żyły. W oddali widać było kominy, z których wydobywały się języki błękitnych płomieni i pionowe smugi dymu, sięgające sklepienia groty. Tam dym zbierał się w jedną olbrzymią chmurę, a jej powierzchnia falowała (...)niczym wody brązowego oceanu.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki