FANDOM

Kompleks to duży bunkier znajdujący się we wnętrzu góry na terenie Wielkiej Brytanii.

PrzeznaczenieEdytuj

Bunkier wybudowano przed I. wojną światową dla członków arystokracji i rodziny królewskiej. Miał być schronieniem przed bombardowaniami i ukryciem w razie bezpośredniego ataku lub zajęcia przez inne państwo terytorium Anglii.

W czasie drugiej wojny światowej miało być centrum dowodzenia oddziałów partyzanckich, które miały się "uaktywnić" po zajęciu Wielkiej Brytanii przez armię trzeciej rzeszy.

W czasie zimnej wojny zapewne także miał jakieś zadanie, ale nie były one wymienione.

Na początku Tunele: Spirala jedynym mieszkańcem kompleksu jest Sierżant Finch, jednak, wraz z pojawieniem się samego Kompleksu w fabule książki, zamieszkują tam rebelianci.

Po zdradzie Profesora Danfortha Kompleks został poważnie uszkodzony. Kiedy rebeliantom cudem udało się z niego wydostać przed wyczerpaniem się zapasu tlenu, Kompleks pozostał pusty.

BudowaEdytuj

Bunkier ma siedem pięter. Jest z niego tylko jedno wyjście - drzwi pancerne. Schron jest hermetycznie zamknięty, nie ma żadnych otworów wentylacyjnych ani żadnych tego typu instalacji. Na najniższym piętrze są zbiorniki z wodą, a powietrze dostarczane jest ze zbiorników ciśnieniowych znajdujących się po jednym na każdym piętrze.

Na siódmym piętrze jest ukryty magazyn z bombami atomowymi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki