FANDOM

Znak zapytania

-Co to jest?

-Nie mam pojęcia. Może to jakiś akronim?

"Krypta" to nazwa nieoficjalna. Oznacza to, że nie występuje w książce, tylko została wymyślona na potrzeby artykułu.

Krypta to podziemna komnata położona w Highfield. Prowadzi do niej Tunel przy Czterdziestu Dołkach. Cała krypta jest pokryta nazwiskami. Są to najprawdopodobniej nazwiska robotników - pomocników Sir Gabriela Martineau, którzy zbudowali Kolonię.

WyglądEdytuj

Krypta jest wysokim, ośmiokątnym pomieszczeniem z kopulastym sufitem, o wysokości ok. 6 m. Nie ma do niej żadnego wejścia - chyba, że jest ukryte, inaczej należy zburzyć jedną ze ścian krypty. Zbudowana jest z cegieł, na których są wyryte nazwiska.

FabułaEdytuj

TuneleEdytuj

Will i Chester kopiąc tunel napotkali na ścianę z cegieł. Nie wiedząc co to jest zostawili ją do następnego dnia. Nazajutrz przebili się przez cegły i weszli do krypty. Przeczytali parę nazwisk, ale potem uciekli przez zmianę ciśnienia, gdyż powodowała ona "buczenie" niemożliwe do zniesienia. Następnie Koloniści zasypali tunel wiodący do pomieszczenia. Przyjaciele nie próbowali go odkopywać, wiedząc, że to strata czasu.

NazwiskaEdytuj

  • James Hobart, William Butts
  • Andrew Kellogg, Simon Jennings
  • John Cooper, Daniel Lethbridge
  • Silas Samuels, Abe Winterbotham
  • Caryll Pickering

Więcej z Fandomu

Losowa wiki