FANDOM

Naświetlanie - bardzo bolesny i negatywnie wpływający na psychikę proces dokonywany przy pomocy Ciemnego Światła wynalezionego przez Styksów . Stosowany jest on przy operacjach zmiany psychiki, lub po prostu przy przesłuchaniach. Naświetlanie działa z niemal 100% skutecznością. Jedyną znaną osobą, która oparła się Naświetlaniu jest Celia Burrows, jednak przypłaciła to ona utratą wzroku i nieodwracalnymi zmianami w strukturze mózgu. Uzyskała natomiast inne, bardzo przydatne cechy.

Przebieg procesuEdytuj

Na początku można poczuć dziwny ucisk we wnętrzu głowy. Następnie powoli pogarsza się wzrok (jest to jednak efekt krótkotrwały, po Naświetlaniu wzrok powraca do normy), przez co może się wydawać, że jest się w ciemnościach. Po pewnym czasie rozpoczyna się głośne buczenie, od którego zaczynają wibrować wszystkie kości i ścięgna. Drgania mogą być koncentrowane w różnych miejscach ciała, takie jak głowa czy klatka piersiowa. Po tym "wstępnym zabiegu" człowiek całkowicie traci możliwość widzenia, a w kończynach czuje się bardzo nieprzyjemne mrowienie. Zadawane pytania sprawiają wrażenie zadawania fizycznego bólu. W tym czasie torturowany jest bardzo podatny na sugestie, można mu np. wpoić lęk lub nawet całkowicie zmienić osobowość. Po jakimś czasie organizm nie wytrzymuje i zaczyna wymiotować. Naświetlenie prowadzi najczęściej do omdlenia torturowanego, choć jeżeli długo się on opiera, zbyt intensywny proces perswazji może nieodwracalnie uszkodzić układ nerwowy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki