FANDOM

Profesor Danforth - emerytowany wojskowy naukowiec, występuje w piątej i szóstej części. Był jednym z wychowawców Drake'a.

RasaEdytuj

Górnoziemiec

WyglądEdytuj

Profesor był nieco przygarbiony i odrobinę przypominał wielkiego ptaka, jak zauważył Will, także jego poruszanie się przywodziło mu na myśl to zwierzę.

CharakterEdytuj

Danforth odrobinę przypomina z charakteru nieco dr Burrowsa. Podobieństwo to objawia się w tym, że obydwóch obchodzi (bądź obchodziła) jedynie swoja własna osoba, swoje wygody, oraz postęp naukowy. Dla Danfortha nikt inny się nie liczy, nawet Drake, któremu w dzieciństwie przekazał swoją pasję nauką. Jest zimny i wyrachowany. Jest zafascynowany Styksami, ich historią i biologią.

PrzeszłośćEdytuj

Po zakończonej karierze naukowej Danforth został wysłany na kompletne wygwizdowie, na terenie posiadłości Parry'ego. Mimo wielkiego wkładu w rozwój technologiczny i naukowy Wielkiej Brytanii nie dostał żadnego medalu ani nawet podziękowania, za co miał wielki żal do swoich byłych pracodawców.

FabułaEdytuj

Tunele: SpiralaEdytuj

Początkowo jest po stronie rebeliantów, jednak, rozgoryczony niedocenianiem jego pracy, postanawia choć w części udaremnić plan przerwania Fazy i przejść na stronę Styksów. Obecnie znajduje się na liście osób objętych szczególną ochroną przez Styksów.

Tunele: FinałEdytuj

Okazuje się, że jego zdrada jest jednak pozorowana i zdradził, aby zostać agentem w szeregach Styksów. Z rebeliantami porozumiewa się przez mikronadajnik w zębie. Pod koniec książki Chester dopada Danfortha i próbuje go zabić, jednak mu się to nie udaje.