FANDOM

Roderick Gordon

Roderick Gordon (ur. w listopadzie 1960) – brytyjski autor książek dla młodzieży. Wraz z Brianem Williamsem stworzył cykl Tunele.

HistoriaEdytuj

Dorastał w Highgate w północnym Londynie. Cechowała go nieśmiałość przed którą starał się ukryć pisząc opowiadania i rysując. W czasach szkolnych, w wieku dwunastu lat, opublikował swoje pierwsze opowiadanie. Uczęszczał do szkoły publicznej w Kattering, a następnie do University College London w Londynie, gdzie studiował biologię. Jego specjalizacją była genetyka. Tam poznał Briana Williamsa i od roku 1980 utrzymywali kontakt przez dwadzieścia trzy lata, kiedy to postanowili wspólnie stworzyć cykl książek dla młodzieży.

Mensaje de Roderick Gordon para MundoTúneles (Subtitulado)

roderick Gordon udziela wywiadu MundoTúneles

Roderick ukończył University College w Londynie w 1983 roku, bez pomysłu na dalszą karierę. Przez kilka lat pisał muzykę i grał w wielu zespołach, a także pracował przy filmach (m.in. krótko przy Handmade Films George'a Harrisona). Następnie pracował w finansach, specjalizując się w prywatnych transakcjach kapitałowych. W 2001 roku, po dziewięciu latach pracy Roderick został zwolniony. Od tej pory częściej spotykał się z Brianem Williamsem, a w 2003 roku postanowili rozpocząć współpracę. Ich pierwszym projektem był scenariusz filmu o nazwie "Second Face". Projekt był bardzo udany, więc postanowili oni kontynuować współpracę i rozpocząć pisać książki dla młodszych czytelników.

Roderick interesował się archeologią i paleontologią. Wśród jego przodków był William Buckland, uznawany za jednego z ojców geologii. W 1824 roku profesor Buckland dał pierwszy naukowy wykład na temat kości szczęki dinozaura zwanego Megalozaur. Roderick był zafascynowany tym "co leży pod ziemią", a kiedy kupił XVI-wieczny dworek w Northamptonshire i powiedziano mu, że podobno istnieje tam tajne przejście zaczął myśleć o postaci, która ostatecznie stała się Willem Burrowsem. Pod koniec 2003 i latem 2004 roku, Roderick i Brian pracowali razem, zaś w 2005 opublikowali pierwszą książkę z serii Tunele, któa wtedy nosiła tytuł The Highfield Mole. Została ona szybko wyprzedana, przyciągając uwagę Barry'ego Cunninghama, wydawcy J. K. Rowling. Barry Cunningham podpisał umowę z Roderickiem i Brianem na dwie pierwsze książki serii. W lipcu 2007 roku, po powtórnej edycji nazwę zmieniono na Tunele.

Książka osiągnęła ogromny sukces i została opublikowana w czterdziestu krajach, osiągając sprzedaż ponad miliona egzemplarzy na całym świecie. Obie części znalazły się na liście bestsellerów New York Timesa. Tunele były także finalistą w telewizji Channel 4 na najlepszą książkę dla młodzieży. Wkrótce po publikacji prawa filmowe zostały zakupione przez Media Production Company. Vincenzo Natali został reżyserem, a zdjęcia do filmu rozpoczęły się w 2010 roku. Roderick Gordon mieszka w Norfolk wraz z żoną i dwoma synami.

Strona internetowaEdytuj