FANDOM

Okręt

Kiosk, jedyna wystająca znad grzyba część okrętu.

Okręt podwodny - rosyjska jednostka podwodna o napędzie atomowym, która w niewyjaśniony sposób dostała się do Czeluści. Łódź leży na skraju półki grzybowej. W momencie przybycia Willa, Marty, Elliott, Chestera i Rebeki Drugiej na okręcie wciąż znajdowały się leki i broń okrętowa (torpedy oraz pociski balistyczne).

Po eksplozji wywołanej przez Elliott okręt przewraca się przez burtę i spada w Otchłań. Ląduje on na skraju półki skalnej przy końcu dziury. Po przeszukaniu jednostki przez Willa, Elliott i dr Burrowsa dziewczyna wysadza okręt.

O tym, że okręt zaginął nie wie nikt z Górnoziemia, oprócz rządu rosyjskiego i dowództwa tamtejszej marynarki. Jednostka służyła zapewne do szpiegostwa, więc Rosja ukryła fakt, że ich okręt zaginął na Morzu Północnym.

Okręt pojawia się jedynie w trzeciej książce.

ZałogaEdytuj

Załoga jednostki uciekła ze statku, z nieznanych powodów. Możliwe, że zaatakowały ich bielaki. To najprawdopodobniej Rosjanie zbudowali chatę Marty, a nagrobki koło domu były grobami marynarzy załogi (przynajmniej jej części). Ci, którzy przeżyli, zginęli zapewne w innej części Otchłani, chociaż niewykluczone jest, że któryś z załogantów jeszcze żyje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki