FANDOM

Schron przeciwatomowy to wielki kompleks budynków ze zbrojonego betonu, położony głęboko pod ziemią, niedaleko jednej z Siedmiu Sióstr, w Otchłani. Został zbudowany przez rząd Wielkiej Brytanii podczas zimnej wojny, na wypadek wybuchu wojny nuklearnej. Można się tam dostać podziemną rzeką. Schron jest "dolną" częścią większej bazy. "Górna" część znajduje się pod starym lotniskiem w Norfolk. Wzdłuż rzeki usytuowane są stacje benzynowe, czyli mniejsze przystanie. Rząd Wielkiej Brytanii, mimo, iż wie o istnieniu schronu, nie zajmuje się nim i zostawił go samemu sobie.

BudowaEdytuj

Baza została umieszczona w jaskini, którą wyżłobiła rzeka. Jednak w grocie znajduje się tylko część budynków. Główny schron został wydrążony w skale, tak że "wchodzi" w ścianę jaskini nawet na kilkaset metrów. Cała baza została zrobiona z żelbetonu, a do każdego pomieszczenia została umieszczona gruba, żelazna zapora hermetyczna.

Spis pomieszczeń i budynków Edytuj

  1.    Schron główny
  • ​Skład broni
  • Sypialnia
  • Spiżarnia - hermetycznie zamknięta dlatego jedzenie przechowywane tam nie zepsuło się nawet przez trzydzieści lat.
  • Łazienka i prysznice

   ​2.   Baza

  • Centrala - pomieszczenie z pulpitem sterowniczym do oświetlenia i z głównymi bezpiecznikami.
  • Przystań
  • Szkutnia - swego rodzaju hangar i mała stocznia.
  • Zbiorniki z ropą i benzyną
  • Turbina wodna - produkowała prąd do napędzania urządzeń w bazie
  • Generatornia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki