FANDOM

Stężona śmierć - potoczna nazwa dla najbardziej zabójczego wirusa wszechczasów, przenoszącego się przez dotyk i drogą kropelkową. Jako wersja początkowa został wynaleziony przez naukowców Kolonii. Miał posłużyć za masową broń biologiczną przeciwko Górnoziemcom, ale okazał się być na tyle zabójczy, że przynosił śmierć nawet Styksom. Z tego powodu został ukryty i Styksowie zrezygnowali z jego użycia w tym projekcie. O wirusie słyszał Drake, kiedy przebywał w Laboratoriach. Wykradł go przed ich zniszczeniem i dzięki Charliemu wirus uległ śmiercionośnej mutacji - od teraz mógł się także przenosić powietrzem. Stężona śmierć, jak nazwał ją Drake, miała posłużyć jako środek do zastraszenia Styksów po przybyciu do rebeliantów Ogrodu Drugiego Słońca. Jednak Sweeney, który miał wirus w kieszeni, zginął podczas wybuchu i, upadając na ziemię, zbił fiolkę. W ten sposób wirus wydostał się w Ogrodzie Drugiego Słońca, zabijając mieszkańców Nowej Germanii, Starożytnych i porażającą większość zwierząt.

DziałanieEdytuj

Nie wiadomo dokładnie jak zabija wirus, ale szybka śmierć po zakażeniu wskazuje, że patogen powoduje wyłączenie układu nerwowego, oddechowego i krwionośnego (zatrzymuje akcje serca).