FANDOM

Styks i latarnia.jpg

Nie wierz we wszystko, co mówią Białe Szyje.

Elliott do Willa

Styksowie - podziemna rasa z serii książek Tunele oraz jej główni antagoniści. Ich cechą charakterystyczną jest rasizm - traktują z wyższością i pogardą wszystkich ludzi, zarówno Górnoziemców, jak i Kolonistów, są też wobec nich niezwykle brutalni i bezlitośni.

WyglądEdytuj

Styksowie to wysokie i szczupłe istoty. Fizycznie przypominają ludzi z powodu Fazy, do której w naszej erze zaczęli używać ciał ludzkich. Mają bladą skórę, ale w przeciwieństwie do Kolonistów, słońce ich nie parzy. Mają czarne lub siwe włosy. Łatwo pomylić ich z Górnoziemcami.

Styks.jpg

Cechy specjalneEdytuj

  • Przyśpieszone gojenie ran
  • Zwiększona siła i szybkość
  • Niewrażliwość na światło słoneczne

Cykl rozwojuEdytuj

Co kilkaset lat Styksowie przeprowadzają tzw. Fazę, podczas której samice Styksów przechodzą przemianę: skórę ich pleców przebijają 2 owadzie odnóża, a z gardzieli wysuwa się półmetrowe pokładełko do składania jaj w ofierze. Ich potomstwo rozwija się jak Xenomorfy.

LarwyEdytuj

Z jednego jaja wylęga się ok. 30 larw Styksów. Wyjadają swą ofiarę od środka, a następnie rozrywają skórę niczym Chestburster. Potrzebują wtedy wiele świeżego mięsa. Potem zawijają się w kokony, a po dwóch tygodniach z kokonu wyłazi Styks wielkości dorosłego Granicznika, przewyższający go jednak umiejętnościami w walce, i to bez żadnego szkolenia. Powyższy proces nie dotyczy samic.

DzieciEdytuj

Oprócz naturalnej dla ich rasy, choć nieczęstej, Fazy, Styksowie generalnie rozmnażają się jak ssaki. Dzieci Styksów są wychowywane przez specjalnych nauczycieli-opiekunów. Z powodu manipulacji genetycznych dokonywanych przez naukowców, bliźniaki i trojaczki nie są u Styksów niczym nadzwyczajnym.

Plan przejęcia GórnoziemiaEdytuj

Styksowie od lat próbują oczyścić Górnoziemie z jego mieszkańców, aby sami tam zamieszkali wraz z Kolonistami, choć ich ostatnie działania wskazują na zamiar zamieszkania na powierzchni bez mieszkańców Kolonii.

WirusyEdytuj

Styksowie przyznają się do wymyślenia Hiszpanki, Ultrawirusa i Dominium. W użyciu tego ostatniego przeszkodzili jednak Will Burrows, Sara Jerome i Elliott, wrzucając próbki wirusa do Otchłani. Z kolei Drake i Chester Rawls spowodowali wymarcie nosicieli wirusa, rozpylając pestycydy nad Wiecznym Miastem.

TerroryzmEdytuj

Po unieszkodliwieniu Dominium Styksowie wymyślili inną strategię. Naświetlają niewinnych Anglików, wycinają im ich narządy wewnętrzne i zastępują je materiałami wybuchowymi. Bomba może być uruchomiona przez zapalnik w brzuchu. "Ludzkimi bombami" byli m.in. Jenny Grainger i Benjamin Wilbrahams.

Działania zbrojneEdytuj

Po odkryciu Ogrodu Drugiego Słońca, a w konsekwencji Nowej Germanii, Granicznicy przejmują miasto i siły zbrojne podziemnej metropolii - a było ich sporo - bez jednego wystrzału. Wszyscy mieszkańcy miasta, w tym kanclerz Friedrich i żołnierze zostają naświetleni i zmieniają się w posłuszne zombie. Po przeprowadzeniu Fazy na nowo, powstaje klasa Wojowników mająca podbić Górnoziemie z pomocą czołgów i samolotów Nowej Germanii, ale Styksowie nie przewidzieli kilku czynników:

  • Faza zostaje przerwana.
  • Drake detonuje dwie bomby atomowe, które blokują przejścia na powierzchnię.

WojskoEdytuj

Styksowie dysponują dwoma rodzajami wojsk (oba są świetnie wyszkolone): Granicznicy i Dywizja. Ci pierwsi do oddziały specjalne do zadań w każdym terenie, a drudzy to żołnierze patrolujący Wieczne Miasto i obrzeża Kolonii.

Wirus hiszpanki.jpg

Wirus Hiszpanki.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki