FANDOM

I nie próbujcie bawić się ze Sparksem w chowanego. Usłyszy wasze oddechy i natychmiast was znajdzie.

Drake do Willa i Chestera
Sweeney
Sweeney
Sweeney
Inne imiona Sparks
Płeć Mężczyzna
Rasa Górnoziemiec
Zawód Wojskowy, elektryk
Śmierć Przepalenie się obwodów w jego głowie
Sweeney (przez Drake'a i Willa nazywany Sparks) - górnoziemski kapitan na emeryturze. Pojawia się jedynie w piątej części oraz Drake's Progress.

CharakterEdytuj

Sweeney pomagał wychować Drake'a, więc byli dobrymi przyjaciółmi i towarzyszami. Zdawał się być miły i sympatyczny, nawiązywał również dobre kontakty z innymi ludźmi. Ze względu na wyostrzone zmysły oraz umiejętność odbierania i rozumienia audycji nadawanych na falach radiowych był bez przerwy bombardowany dźwiękami, czym był bardzo zmęczony.

PrzeszłośćEdytuj

Służba w wojsku i nabycie specjalnych umiejętnościEdytuj

Przed wojną Sweeney został poddany eksperymentom, które miały wyostrzać zmysły. Jako że w rodzinie Sweeneya dziedziczna była krótkowzroczność, zgłosił się on na ochotnika. Podczas eksperymentu wzmocniono mu neurony specjalnymi obwodami. W rezultacie Sweeney posiadł niezwykły słuch i wzrok - aż za dobry. Wzmocniony słuch doprowadzał go do obłędu, można było rozmawiać w jego obecności jedynie szeptem i był w stanie usłyszeć rozmowę z odległości czterdziestu metrów. Z drugiej strony Sweeney miał jednak szczęście - pierwszy "królik doświadczalny" naukowców zmarł już na stole operacyjnym, a drugi został sparaliżowany od szyi w dół.

Współpracował z Parrym, kiedy ten pracował w wojsku. Później, już jako emeryt, według decyzji "z góry", zamieszkał na terenie zamku Parry'ego. Pomagał mu wychować jego małego syna, który wcześnie stracił matkę. Lata później Sweeney został określony przez dorosłego już Drake'a jako "przedziwny, ale interesujący wujek".

FabułaEdytuj

Tunele: Spirala Edytuj

Ostatnia misja we wnętrzu Ziemi Edytuj

Sweeney ginie w Ogrodzie Drugiego Słońca - fala elektromagnetyczna wywołana wybuchem jądrowym spala obwody w jego mózgu, przez co jego głowa eksploduje.

Zostaje pochowany przez Willa i Elliott przy źródle, obok Pułkownika Bismarcka.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki