FANDOM

Tunele
Tunele
Okładka
Nazwa książki Tunele
Autorzy Roderick Gordon, Brian Williams
Wydawnictwo Chicken House
Ilość stron 495
Następna część Tunele: Głębiej

Tunele (Tunnels) - fantastyczno-naukowa książka przygodowa autorstwa Rodericka Gordona i Briana Williamsa, wydana w 2007 przez Chicken House. W Polsce została wydana 30 maja 2008 przez wydawnictwo Wilga. Pierwsza z serii Tunele.

Akcja książki rozgrywa się w fikcyjnym angielskim mieście Highfield. Głównym bohaterem jest Will Burrows, który wraz z przyjacielem ze szkoły, Chesterem Rawlsem, wyrusza na poszukiwania swojego ojca (zapalonego archeologa), który zaginął w tajemniczych okolicznościach. Pod swoim domem chłopcy odkrywają wykopany przez ojca tunel, który prowadzi do podziemnego miasta zwanego Kolonią. Tam zostają zatrzymani przez miejscową policję, a Will dowiaduje się, że stamtąd właśnie pochodzi.

  • Wszystkie sześć tomów z angielskimi okładkami.
  • Wydanie węgierskie
  • Wydanie japońskie
  • Wydanie holenderskie
  • Wyd. hiszpańskie

CzęściEdytuj

EpilogEdytuj

Imago Freebone, będąc w Górnoziemiu pod pseudonimem "Reggie" zostaje otruty przez Rebekę będącej w przebraniu Cyganki. Okazało się, że dziewczyna użyła trucizny na bazie ołowiu.

CiekawostkiEdytuj

Highfield mole
  • Początkowo książka została wydana pod tytułem The Highfield Mole. Potem jej fabuła została przerobiona i książkę wydano w obecnej formie.
  • W polskim Teleranku odbył się wywiad z autorami książki.
  • Reżyser filmowy Vincenzo Natali ogłosił w 2010, że nakręci ekranizację książki.
  • "Tunele" zostały uznane za najlepszą książkę dla dzieci i młodzieży przez znany brytyjski program "Richard and Judy".
  • Książka otrzymała tytuł New York Times Bestseller.
  • Wydawcą Tuneli jest Barry Cunningham, określany mianem "odkrywcy Harrego Pottera".
  • Książkę na język polski przetłumaczył Janusz Ochab.
Tunnels Conceptual00:56

Tunnels Conceptual

LinkiEdytuj