FANDOM

Uwaga! ten artykuł to zaledwie zalążek!

Jeżeli masz jakieś pożyteczne informacje lub grafiki, możesz rozbudować ten artykuł, używając opcji "Edytuj".
Tunele: Głębiej
Głębiej
Autorzy Roderick Gordon i Brian Williams
Wydawnictwo Chicken House
Ilość stron 644

Tunele: Głębiej (ang. Tunnels: Deeper)- drugi tom serii Tunele, wydany w Wielkiej Brytanii w maju 2008 roku, w Polsce zaś w listopadzie tego samego roku przez wydawnictwo Wilga.

Streszczenie Edytuj

Część I: Wyjście z cienia Edytuj

  • Will, Chester i Cal jadą pociągiem górników w Głębi. Po zakończeniu długiej podróży docierają wreszcie na Stacji Górników, położonej ok. 8 km pod powierzchnią ziemi. Niezauważeni przez przebywających tam aktualnie dwóch strażników z Kolonii ruszają wgłąb Głębi, która, jak się okazuje, jest siecią podziemnych jaskiń i tuneli, zamieszkałych przez inną, wyizolowaną rasę (lub nawet gatunek) ludzi - koprolitów. Wędrówka nie jest łatwa: co chwila bowiem dochodzi do sprzeczek pomiędzy Chesterem i Calem. Głównym celem chłopców pozostaje odnalezienie dr Burrowsa i wkrótce natrafiają na pierwszy ślad: trafiają do opuszczonej willi, w której przed laty mieszkali Styksowie, gdzie odnajdują ślady pobytu doktora. Po kilku dniach przyjaciele ruszają w dalszą podróż i docierają na Wielką Równinę - gigantyczną jaskinię, mającą kilkaset kilometrów średnicy.
  • Podczas gdy Will, Chester i Cal przemierzają Głębie Sara Jerome - biologiczna matka Willa żyje w Górnoziemiu, ukrywając się przed Styksami. Jej egzystencja to jedna wielka ucieczka: nieustany strach przed schwytaniem przez Białe Szyje. Jak się okazuje przyczyną jej ucieczki z Kolonii była obojętność jej męża wobec choroby i śmierci jej najmłodszego, trzeciego dziecka. Zdesperowana kobieta wraz ze starszym synkiem, Sethem ścigana przez Styksów uciekła do Górnoziemia, gdzie z powodu braku pieniędzy, wody, pożywienia oraz poniesionych podczas ucieczki ran została zmuszona porzucić Setha. Odnalazła go górnoziemska policja i wkrótce adoptowali go Burrowsowie, którzy nadali mu imię Will.

CzęściEdytuj

  • Wyjście z cienia
  • Powrót do domu
  • Drake i Elliott
  • Wyspa
  • Czeluść

Ponadto na końcu książki znajduje się fragment następnej części.

Poprzednia częśćEdytuj

Tunele

Następna częśćEdytuj

Tunele: Otchłań

Więcej z Fandomu

Losowa wiki