FANDOM

Tunele-Slider.JPG

Wieczne miasto.

Wieczne Miasto - położone pod Londynem starożytne miasto, którego mieszkańcy zginęli na skutek zarazy. Wybudowane przed XII wiekiem p.n.e. przez tajemniczą cywilizację Brutanów, którzy wywodzili się ze spalonej przez Greków Troi.

HistoriaEdytuj

BrutaniEdytuj

Początki Wiecznego Miasta sięgają kilkunastu stuleci przed Chrystusem, kiedy uciekinierzy z płonącej Troi założyli osadę na miejscu dzisiejszego Londynu. Następnie odkryli oni ogromne groty pod tamtejszym terenem, które wkrótce zasiedlili. Osady były połączone siecią tuneli. Dawni Trojańczycy stworzyli nową cywilizację o nazwie "Brutani". Podziemne miasto szybko zdominowało swojego górnoziemskiego brata, stając się potężną twierdzą, która zaczęła roztaczać swoje panowanie nad otaczającymi ziemiami. W XII w.p.n.e. Brutani osiągnęli szczyt potęgi, kontrolując wielkie połacie w Europie a być może nawet w Azji, na obu kontynentach zaś prawie wszystkie ludy żyły w ich cieniu. Potęga Brutanów była wielka, pozwoliła im stworzyć prawdziwą metropolię.

Kolejne wieki i tajemnicza zaraza Edytuj

Potęga Brutanów załamała się jakiś czas po XI stuleciu p.n.e., wkrótce zaś upadła cała cywilizacja, jednakże miasto przetrwało, choć utraciło kontakt z Londynem. Brutani chcieli się odciąć od świata zewnętrznego, więc zawalili tunele prowadzące na powierzchnię. Wkrótce zasiedliła je jednak kolejna kultura, a za nią kolejne, które jednak nigdy nie osiągnęły tak wysokiego poziomu cywilizacyjnego jak Brutani. W nieznanym czasie (być może w średniowieczu lub w czasach nowożytnych) miasto znalazło się pod kontrolą Styksów. W XVII w. w wyniku przenoszonych przez pewien gatunek ślimaków wirus, przez miasto przetoczyła się śmiercionośna zaraza. Jedynie mała grupka mieszkańców Wiecznego Miasta zdołała uciec na powierzchnię. Byli to Styksowie, którzy będąc w Górnoziemiu dzięki pomocy sir Gabriela Martineau opracowali plan kolejnego podziemnego miasta. Zaciągnęli do robót pracowników Martineau. W kilku jaskiniach na północ od Wiecznego Miasta zbudowali oni Kolonię.

Po wystąpieniu zarazy Edytuj

Opustoszone Wieczne Miasto pozostawało w takim stanie przez wieki, służąc jedynie naukowcom i uciekinierom, którzy opuszczali w obawie przed Styksami Kolonię. Białe szyje wkrótce stali się nader liczną rasą o wielkich ambicjach, roztoczyli swe wpływy na całą planetę. W XXI wieku, kiedy do władzy w Kolonii doszedł nowy ród celem Styksów stała się eksterminacja Górnoziemców z pomocą zabójczego wirusa Dominium, który przenoszony był przez ślimaki z Wiecznego Miasta. Ten wirus kiedyś zabił prawie wszystkich mieszkańców miasta. Plan jednak nie udał się, ponieważ Drake i Eddie odpalili zbiorniki z pestycydami, które wytruły wszystkie ślimaki.

Wieczne Miasto interesowało bardzo Styksów, gdyż prócz środowiskiem życia ślimaków, przenoszących Dominium było potencjalnym miejscem ekspansji, jednakże Kolonia nie miała wystarczających funduszy, by oczyścić powietrze w grocie i zasiedlić ją Kolonistami.

Architektura Edytuj

W Wiecznym Mieście dominuje budownictwo przypominające greckie. Widać budynki z kolumnami jońskimi, doryckimi czy korynckimi. Wiele budynków ma charakterystyczne, trójkątne tympanony. Co ciekawe, w metropolii widać pozostałości po rzymskiej kulturze - kopuła na budowli przypominającej katedrę św. Piotra i Pawła w Londynie.

Oprócz tego z miasta jakby "wyrastają" wielkie bazaltowe podpory, które powstrzymują sufit przed zawaleniem.

WyjściaEdytuj

Z Wiecznego Miasta na powierzchnię prowadzi kilka tuneli, które wychodzą w różnych miejscach w Londynie.
Tapeta14 1280x1024.jpg

Wyjście z Wiecznego Miasta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki