FANDOM

Rozdział trzydziesty pierwszyEdytuj

Will, Cal i Bartleby biegną przez Labirynt. Po długiej drodze zauważają kamień milowy ze znakiem trójzębu. Niedługo potem docierają do Wiecznego Miasta, gdzie Cal smaruje wszystkich mazią z glonów, żeby nie wyczuły ich psy Styksów. Wędrując po antycznej metropolii natrafiają na Brygadę Styksów. Na szczęście oddział ich omija i chłopcy uciekają do wyjścia.

Wieczne miasto

Wieczne miasto.

Rozdział trzydziesty drugiEdytuj

Will zaczyna odczuwać objawy choroby, złapanej w Wiecznym Mieście. Po biegu przez tunel, będącym zarazem wyjściem z miasta, w końcu docierają do Górnoziemia. Zaczepieni po drodze przez nieznajomego, docierają do domu Burrowsów.

Rozdział trzydziesty trzeciEdytuj

Tam i pan Jerome zostają wezwani przed oblicze Kapituły. Uznają oni pana Jerome'a za całkowicie niewinnego, jednak Tama aresztują.

***

Will i Cal budzą się. Starszy chłopak pokazuje swojemu bratu prysznic i telewizję. Wtedy Will zaczyna czuć się coraz gorzej z powodu zarazy z Wiecznego Miasta.

***

Drugi Oficer zabiera Chestera do sali przesłuchań. Jest tam Stary Styks, który odczytuje wyrok: Chester ma zostać Wygnany do Interioru.

Rozdział trzydziesty czwartyEdytuj

Will zostaje napadnięty przez gang? Speeda. Na szczęście Bartleby rzuca się na chuliganów i ratuje sytuację. Chłopcy jadą metrem do ciotki Jean. Przedstawia jej Cala jako kuzyna od strony taty i, gdy ciotka zaczyna pomstować na Rebekę, chłopak nagle mdleje. Podczas snu w gorączce dostaje koszmaru, w którym jego ojciec zostaje zaatakowany przez agresywną roślinę. Potem się budzi.

Przez nastepne dni Will powraca do zdrowia. Pewnego dnia chłopcy oznajmiają ciotce, że będą musieli już iść. Kilka dni później wyruszają z powrotem do Kolonii.

Rozdział trzydziesty piątyEdytuj

Chłopcy schodzą pod ziemię. Po wejściu do Wiecznego miasta zauważają, że całe jest spowite bardzo gęstą mgłą. Wtedy słyszą szczekanie psa Styksów i uciekają. Zanim jednak odpalają fajerwerki aby odciągnąć Styksów, trafiają prosto na Brygadę. Wtedy Will każe Calowi uciekać pierwszym i zapala rzymski ogień, upuszczając go prosto pod nogi Styksów. Tak samo robi też z pozostałymi petardami, po czym dołącza do brata. Kiedy chłopcy próbują dotrzeć do Labiryntu, Willa atakuje ogromny pies Styksów. Ten wręcz wygryza mu część przedramienia. Na szczęście wtedy Bartleby poświęca się i atakuje psa, dając chłopcom szansę na ucieczkę. Po wejściu do Labiryntu zostają złapani.

Rozdział trzydziesty szóstyEdytuj

Na szczęście łapie ich gang wuja Tama, a nie Styksowie. Razem biegną do kryjówki Tama, gdy zostają zaskoczeni przez grupę Styksów z Moskitem na czele. Wyzywa on Tama na pojedynek, który zostaje wygrany przez Kolonistę, który mimo tego w walce odniósł ciężkie rany. Tam woła do swojej grupy, aby uciekali, a on zatrzymuje Styksów. W ten sposób ginie, ratując swoich siostrzeńców i Imago.
DerKampfEndversion

Moskit podczas walki z Tamem.

Rozdział trzydziesty siódmyEdytuj

Chłopcy i Imago uciekają do Kotła. Tam rana Willa zostaje opatrzona. Cal mówi, że chce wracać do Kolonii. Imago gromi go, ale następnego dnia godzi się z nim. Wtedy otwiera właz we wnętrzu jaskini, który prowadzi na tory Pociągu Górników. Uświadamia też chłopców o grożącym im niebezpieczeństwie - Tam zabił Moskita, więc Styksowie im nie odpuszczą.

Rozdział trzydziesty ósmyEdytuj

Chester zostaje Wygnany.

***

Will i Cal budzą się w Kotle. Akurat pod nimi jedzie lokomotywa. Imago wpycha chłopców we właz. Lądują w wielkim wagonie. Will wpada do pojemnika ze świetlnymi kulami, a Cal do skrzynki z owocami. W następnym wagonie Will znajduje Chestera.

Następna częśćEdytuj

Epilog:&nbsp Imago, ukrywający się w Górnoziemiu pod imieniem Reggie, zamawia posiłek w często odwiedzanym przez siebie lokalu w Londynie. Niedaleko kręci się młoda Cyganka próbująca sprzedać bukiety kwiatów klientom. Nagle Imago dostaje drgawek i szybko umiera, jak wykazały późniejsze badania, z powodu zatrucia jego jedzenia dziwną substancją na bazie ołowiu. Po zabraniu martwego mężczyzny do karetki, Cyganka zdejmuje swoje przebranie i okazuje się być Rebeką, a także od teraz - morderczynią Imago.

KONIEC CZĘŚCI TRZECIEJ

Więcej z Fandomu

Losowa wiki